Saturday 30 July 2011

UNTUNGLAH !

Macam2 words yang boleh aku dengar kt pasaran sekarang ni --' Antare yg populer bebaru ni 'untunglah~'. Tapi, antara perkara yang aku pelik, bende2 camni agak 'universal'. Maknanya hampir sume orang tau. Memule aku ingatkan budak kelas aku n kwan2 ak kt uia je tau. Rupenye orang lain dh tau lame --' (malu gle) Haha.



Antare ayat2 yg slalu digunakan :
-Untunglah makan sedap~
-Untunglah orang ade awek~
-Untunglah kelas cancel!

Dan macam2 lagi r ayat2 pelik yang aku dengar. Pastu agak2 dah bosan, dorang 'improvise' jadi 'mujurlah', 'pun boleh'. Tapi ak paling suke 'Pun boleh' Haha.. Agak kreatif gak r bdak2 skang (temasuk ak) Muahaha. Tapi korang jgn x tau ade gak orang yg x suke bnde2 camni. Antare dialog dorang lak...

-Korang ni merosakkan bahasa!! (macam r die gune BM bebetol --')
-Cakap elok2 x leh ek ?
-Tu ayat perli / menyindir

Lantak r korang nk cakap ape. Bende ni bagi aku tak ada makna pun, just suka2. Lelame orang bosan, pastu x cakap dah. Lu x yah r nak cakap pasal merosakkan bahase lak, bunyi macam serius gle. Haha. Aku lagi gelak ade r.

8 comments:

  1. depens how it used ...tapi lame carik ayat baru jugak..da bosan...haha

    ReplyDelete
  2. kene always up-to-date --'
    haha

    ReplyDelete
  3. untung laaa dapat lepas geram kat blog~

    ReplyDelete
  4. dah2.... sume nk untung laaa --'

    ReplyDelete
  5. aah3..
    ade org ckp kat aku dye x ske org ckp UNTUNGLAAA...

    hahaha..
    tp ayat baru ko best laa, ayat mujurlahh paling lawak. hahaha..

    btw, ade lg la. *dandan

    ko pena dgr x?aku rse mcm da nak universal je ayat ni.

    ReplyDelete
  6. slalu.. "dandan"
    hahaha...
    slalu digunakan kepade org yg poyo..~
    muahaha

    ReplyDelete
  7. untunglahhhh. HAHAHA. aku pun sama macam kau wehh. aku ingat duluu, kat sini je guna untunglah, rupanay BERSEPAH SEPAH ORANG DALAM DUNIA NI YANG GUNA. hahaha. best la entryy ni. aku gelak kott :D

    ReplyDelete
  8. ak plik gak asal bebende camni cepat je tersebar en --'

    ReplyDelete