Thursday 20 October 2011

Prof Uia digantung. Jom politikan sume isu~

Untuk sesape yang tak tau pasal berita ni, sila rujuk berita harian or malaysiakini. Tapi aku akan still terangkan serba sedikit pasal isu ni.

Prof. Aziz(pensyarah paling kanan) keluarkan kenyataan mengkritik sultan selangor dalam pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC). Bagi aku perkara ni tak menjadi masalah, tapi aku x suke orang politikkan isu ni. Antaranya ad org komen:

-Ni sume UMNO punye keje
-Tengoklah betapa rosak sistem kerajaan membisukan ahli akademik
-Betolla Prof. Aziz tu cakap, yang kerajaan dok kecoh nak gantung tu apsal? dia tau la, bidang dia.

OK. Firstly, yang buat keputusan gantung ialah UIA sendiri. Jangan salah faham, keputusan tu dibuat supaya siasatan lanjut dapat dijalankan dengan mudah. Dan juga salah satu jalan untuk menyelesaikan segala salah faham berikutan kenyataan tu.

Lepastu, kerajan, menteri KPT berkata tiada masalah bagi mereka yang menyokong prof. Aziz. Timbalan menteri KPT juga berharap isu ini dapat diselesaikan segera dan mohon laporan uia 'mengapa prof Aziz digantung?'

Kesimpulannya, isu ini kecoh sebab politik dan mereka-mereka yang tak paham situasi sebenar. Korang belajar kan bidang kuasa sultan ? Ok, ak tanak bagi personal komen, dangerous. hehe

No comments:

Post a Comment